تراکت تبلیغاتی انتخابات مجلس شورای اسلامی شهر و روستا ۱۴۰۴
از سری طرح های انتخابات، تیم طراحی گراف سیتی مجموعه ای از طرح های لایه باز که مناسب چاپ پوسترهای انتخابات ، تراکت های انتخابات و بنرهای انتخابات است را ارائه میکند. طرح های انتخاباتی باکیفیت مناسبی طراحی شده اند که میتوانید هم به عنوان پوستر انتخابات و هم بنرهای انتخابات مورد استفاده کاندیدهای انتخابات قرار گیرد. به همین دلیل در صورت استفاده از طرح برای چاپ پوستر انتخاباتی رزولوشن کار را ۳۰۰ و برای استفاده در سایزهای بزرگتر به عنوان بنر انتخاباتی رزولوشن طرح را ۷۲ قراردهید و به راحتی از آن استفاده کنید. طرح انتخاباتی مورد نظر بیشتر برای چاپ تراکت های انتخاباتی در سایز A5 مناسب میباشد اما این طرح قابلیت چاپ در اندازه های بزرگتر را نیز داراست و میتوانید متن ها و تصاویر دلخواه خود را نیز در این طرح ویرایش کنید.
شما میتوانید پخش تراکت های تبلغاتی تان را به مجموعه تراکتی بسپارید.
توضیحات
تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۴ از جمله فعالیت های مجموعه چاپ آکسون می باشد .از آنجا که چاپ آکسون چندین دوره افتخار همکاری با کاندیدها ، در زمینه چاپ و تبلیغات را داشته است، برای سال ۱۴۰۴ نیز برنامه های ویژه ای برای تبلیغات سیاسی کاندیدهای گرامی در نظر گرفته است که این تبلیغات به صورت پیکج هایی برای همکاران و کاندید ها در نظر گرفتیم .
همه می دانیم که تبلیغات، نقش کلیدی و پررنگی را در پیروزی یک نامزد انتخاباتی مجلس ایفا میکند. این موضوع به قدری بدیهی است که هیچکس نمیتواند منکر آن بشود و یا آن را نادیده بگیرد؛ اما حتماً شما هم کسانی را میشناسید که با وجود صرف هزینههای بسیار و تبلیغات گسترده به روشهای گوناگون ، از رقبایشان شکست خوردند و در نهایت نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. شاید بگویید که آنها صلاحیت لازم را از نظر مردم نداشتند یا نتوانستند یک برنامه دقیق و کاربردی را برای ساختن آینده بهتر پیشنهاد دهند و شعار خوبی نداشته اند.
نوشتار تراکت انتخاباتی باید چگونه باشد؟
نوشته ها در تراکت انتخاباتی باید به صورتی باشند که به کارگیری نکتههای کوتاه، جملات دستهبندی شده و اینفوگرافی در یک تراکت، اطلاعات شما را به گونهای ساماندهی میکند که آسان تر قابل خواندن باشند در طراحی حائز اهمیت است.
برجستهترین موارد در عنوان تراکت انتخاباتی نوشته میشوند و نام و نام خانوادی نماینده باید در تراکت به صورت واضح و روشن نوشته شود و یا ممکن است که نماینده دارای القاب و یا شهرتی باشد که درج آنها باعث معرفی بیشتر نماینده به مردم که می خواهند به این نماینده رای دهند .
شعار انتخاباتی باید در تراکت انتخاباتی آورده شود این شعر بهتر است بسیار کوتاه و تاثیر گذار باشد ۳ کلمه تا هفت کلمه ایدعالترین اندازه برای شعلر انتخاباتی است در استفاده از فونت نیازی به خلاق بودن نیست فقط مهم این است که مردم بتوانند آن را بخوانند پس حتماً برای چاپ از فونت ایده آل استفاده کنید و استفاده از سایزها و استایلهای مختلف را، محدود کنید. هنگام چاپ بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نکنید یکی برای نام و نام خانوادگی نماینده و دیگری برای شعار انتخاباتی.
تراز کردن محتوا تراکت انتخاباتی
استفاده از فونت صحیح و طرحبندی ساده، تاثیر قابلتوجهی در بهتر فهمیدن تراکت دارد. اغلب ما عادت به خواندن از چپ به راست و از بالا به پایین داریم پس هنگام طرحبندی تراکت این موضوع را در نظر بگیرید.
نام نماینده باید واضح و بدون افکتهای گرافیکی درج شوند. می توان دو نوع و چندین مدل تراکت چاپ کرد اگر تراکتی که به دیوار یا کان مخصوص تراکت قرار است چسبانده شود تنها عکس ماینده نام نام خانوادگی و شعار انتخاباتی و یک نماد کافی است یرا هرچه تراکت ساده تر باشد جذابتر می شود.
ولی اگر قرار است که تراکت به دست مردم داده شود و به خانه پست شود در این صورت می توان از پشت تراکت هم استفاده کرد و در مورد اهداف و برنامه های نماینده صحبت کرد و خدماتی که نماینده انجام داده و یا برنامه های که دارد و شاید نماینده کتاب و مقااتی داشته باشد که به آنها اشاره کرد مردم در صورت لزوم به ان مقالات کتابها رجوع کنن برای شناخت نماینده .
چاپخانه تراکت و کارت ویزیت انتخابات
توجه داشته باشید که کیفیت چاپ بهاندازه موارد دیگر، در خلق و طراحی تراکت مهم است. استفاده از روکش گلاسه و لمینت و یا صفحات براق میتواند بهعنوان ویترینی برای تبلیغات بهتر نماینده عمل کند.
معمولا سایز تراکت های تبلیغاتی A4 و A5 میباشد و اغلب به صورت دو طرفه طراحی و چاپ میشوند تا فضای بیشتری را برای ارسال پیام به مخاطب و و مردمی که می خواهد را بدهند .
بهترین راهکار تبلیغات چاپی
یکی از روشهاس سنتی تبلیغات تبلیغات چاپی است تبلیغات چاپی برای ما چهره آشنایی دارد. با نزدیک شدن به فصل انتخابات در و دیوار شهرها پر میشود از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی. انگار که یک ضربالمثلنانوشته میگوید: «چهره خودت رو بیشتر به مردم نشون بده تا بیشتر رای بیاری.
چاپ بروشور انتخاباتی
روزنامه و بروشور مسلماً هر کدام کارایی خودش را دارد. نمی توان گفت چاپ بروشور ارجعیت دارد یا چاپ روزنامه چون هر دو باید در تبلیغات انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرد و هردو باید چاپ شوند ولی همن گونه که می دانید چاپ روزنامه یک کاری است که هر کسی نمی تواند روزنامه چاپ کند ولی تراکت و بروشور را میتوان به یک چاپ انه داد و بهترین روشور و تراکت چاپ شده را تحویل گرفت.
تصویر نماینده
بر روی تراحت حتما باید تصویر نماینده باشد یک تصویر زیبا شیک و جذاب . بهتر است که عکس نماینده دارای کیفیت بالا باشد و مورد برسی قرار گیرد که هر هر زاویه ای این عکس چگونه است زیرا این عکس قرار است در تیتراژ بالا در دیدرس مردم قرار گیرد.
فونت
فونت انتخابی باید بسیار ساده و خوانا باشد تا جای که امکان دارد ا یک فونت استفاده کنید نهایت دو نوع فونت هرچه تراکت ساده تر باشد بهتر است . مطالب زیادی را در تراکت ننویسید این امر باعث شلوغی تراکت و درهم برهم بودن تراکت میشود .
تنها آوردن نام و نام خانوادی نماینده و شعار تبلیغاتی کافی است و در صورت لزوم آدرس سایت نماینده برای برقراری ارتباط مردم با نماینده کافی است.
چاپ تراکت و کارت ویزیت: ابزارهای حیاتی برای تبلیغات حرفهای
در دنیای رقابتی امروز، داشتن یک استراتژی تبلیغاتی قدرتمند برای جذب مشتریان اهمیت بسیاری دارد. چاپ تراکت و کارت ویزیت یکی از سادهترین و در عین حال کارآمدترین روشهایی است که میتواند به توسعه برند و افزایش فروش کمک کند. این دو ابزار تبلیغاتی اگر با دقت طراحی و چاپ شوند، میتوانند تأثیری ماندگار بر ذهن مخاطب بگذارند.
چرا چاپ تراکت و کارت ویزیت مهم است؟
- ارتباط سریع و مستقیم با مخاطب: تراکت و کارت ویزیت به عنوان ابزارهایی فیزیکی، پیام شما را به صورت مستقیم به دست مشتری میرسانند.
- کمهزینه و مقرونبهصرفه: در مقایسه با تبلیغات دیجیتال، چاپ این موارد بسیار اقتصادیتر است و برای کسبوکارهای کوچک و متوسط انتخابی ایدهآل محسوب میشود.
- برندسازی قوی: طراحی حرفهای تراکت و کارت ویزیت میتواند هویت برند شما را به شکلی جذاب و به یادماندنی به مخاطبان ارائه کند.
نکات کلیدی در طراحی تراکت و کارت ویزیت
برای داشتن تأثیرگذاری بیشتر، رعایت این نکات ضروری است:
- استفاده از رنگهای برند: رنگهایی که با هویت بصری برند شما همخوانی دارند، در تراکت و کارت ویزیت استفاده کنید.
- اطلاعات ضروری: حتماً اطلاعات تماس، آدرس و خدمات کلیدی را به صورت خلاصه و دقیق درج کنید.
- فونت خوانا و حرفهای: از فونتهای ساده و قابل خواندن برای متن استفاده کنید.
تفاوت کاربردهای تراکت و کارت ویزیت
- تراکت: برای تبلیغات گسترده و عمومی در مناطق مختلف مناسب است. شما میتوانید تراکتها را در محلهها، فروشگاهها و مکانهای پرتردد پخش کنید تا بیشترین بازدید را داشته باشید.
- کارت ویزیت: بیشتر برای ارتباطهای مستقیم و شخصی کاربرد دارد. کارت ویزیت به عنوان نمادی از حرفهای بودن شما، در جلسات کاری یا رویدادهای تجاری به مخاطبان ارائه میشود.
انتخاب کاغذ و نوع چاپ مناسب
یکی از عوامل مهم در چاپ تراکت و کارت ویزیت، انتخاب کاغذ مناسب و کیفیت چاپ است. برای تراکتهای تبلیغاتی معمولاً از کاغذهای سبکتر (گرماژ پایین) استفاده میشود، در حالی که کارت ویزیت به دلیل نیاز به ماندگاری، باید روی کاغذهای ضخیمتر و با پوشش خاص چاپ شود.
سفارش چاپ حرفهای
برای دستیابی به نتیجهای حرفهای، سفارش چاپ تراکت و کارت ویزیت خود را به یک چاپخانه معتبر بسپارید. چاپخانههای حرفهای میتوانند با استفاده از تجهیزات مدرن، کیفیت بالایی را تضمین کنند و سفارش شما را در کوتاهترین زمان ممکن تحویل دهند.