انواع چاپ تراکت تهران

این شیوه چاپ در گروه چاپ های گود قرار می گیرند

 تامپو یا پد پرینت

این مسئله به دلیل استفاده از کلیشه گود در فرایند چاپ میباشند. از ویژگی های این شیوه امکان
چاپ، روی مواد مختلف و تنوع هم از نظر جنس مواد و هم از نظرشکل هندسی آنها می باشد.
به طوری که با این روش می توان بر روی سطوح صاف، منحنی، گرد، محدب و حتی کره عمل چاپ را انجام داد.واسط چاپ در چاپ تامپو، لاستیکی از جنس سیلیکون است که به آن تامپون (Tampon) می گویند. این شیوه چاپ بسیار شبیه به مهرهای لاستیکی است با این تفاوت که در مهر حروف برجسته است اما در چاپ تامپو لاستیک سیلیکونی برجستگی ندارد و نقش را به شیوهای دیگر به سطح قابل چاپ منتقل می کند.انواع چاپ تراکت تهران

انواع چاپ تراکت تهران

چاپ افست روی فلز

آنچه که از چاپ افست به ذهن می آید، چاپ روی کاغذ و من مقواست، اما با این سیستم چاپ که یکی از با کیفیت ترین و سیستمهای چاپ محسوب می شود می توان روی جنس های ام متنوع دیگری غیر از کاغذ و مقوا نیز چاپ کرد. از جمله این مواد می توان از فلز نام برد. یعنی آن چه که ش ما در قوطی های رب گوجه فرنگی، تن ماهی، آب میوه های مختلف، بسته بندی رنگ های قوطی و… می بینید معمولا با این شیوه چاپ شده است.

سیلک اسکرین

چاپ سیلک اسکرین از پرکاربردترین چاپ ها محسوب می شود. در واقع کمتر جنسی را می توان یافت که امکان چاپ به وسیله سیلک اسکرین روی آن مقدور نباشد. امکان انجام این شیوه چاپ، به شکل دستی و ماشینی فراهم است. تنوع در نوع مرکب قابل استفاده در این چاپ، امکان چاپ روی مواد مختلف را فراهم ساخته است. شیوه ساده این تکنیک باعث می شود که روی سطوح صاف، گرد، بینظم و… امکان چاپ فراهم شود. در واقع می توان گفت که تمامی اشیایی که در اطراف خود بینید چه از نظر نوع جنس و چه از نظر شکل ظاهر، تحت پوشش سیلک قرار می گیرند. اما در بعضی موارد، ممکن است این چاپ انتخاب مناسبی نباشد.

پس از چاپ:

در این مرحله با واژه هایی همچون قالب، تا و برش و ورنی UV و…  سرو کار خواهید داشت در ادامه با برخی از این واژه های پر کاربرد آشنا میشوید.

قالب:

تخته ای است که روی آن تیغه های خط تا و برش قرار دارد. تهیه قالب برای جعبه، فولدر و موارد چاپی مشابه ضروری است. ساخت قالب از روی فایل ارسالی به قالب ساز که تنها شامل خط تا و تیغ است صورت می گیرد.

پوشش UV:

برای انجام سفارش پوشش UV نکته مهم این است که قسمت چسب خور جعبه فاقد UV باشد البته با چسبهای جدیدی که به بازار آمده این مشکل حل شده است اما هزینه آن بیشتر است. ضمنا پوشش UV موضعی نیاز به آماده کردن فایل کامپیوتری دارد که قسمت های لازم برای UV موضعی مشخص شود.

انواع چاپ تراکت تهران

نمونه سازی:

ساخت نمونه سربرگ، باکت، جعبه و موارد مختلف بخشی از کار طراحی و نظارت بر چاپ است. در موارد مختلف نیاز به نمونه سازی حتمی است.

خط تا و پرفراژ:

کارهایی از قبیل جعبه و برخی پاکتها نیاز به ۱۱ا فر
طراحی خط تا و پرفراژ دارد. این کار به عهده بخش طراحی گرافیک است.

شماره زنی:

معمولا برای اوراق اداری که ش ماره در آنها اهمیت دارد، شماره گذاری
توسط ماشین چاپ افست يا ملخی انجام می شود، اینموارد شامل کارتهای گارانتی، اورق بهادار و مواردی از این قبیل می شود.

 

انواع چاپ تراکت تهران

برش:

بعد از اتمام مراحل چاپ، برش انجام می شود و معمولا بسته به تعداد برش و حجم کار هزینه های آن محاسبه می گردد.

تاکردن:

تا کردن این عمل توسط ماشینهای تازن انجام میشود و به طور معمول شامل کارهایی همچون کتاب و نقشه میشود.

سلفون:

سلفون پوشش شفافی است که معمولا به صورت مات و براق وجود دارد. برخی اوقات پس از انجام عملیات سلفون کشی به وسیله غلتک در سطح کار چایی برجستگی ایجاد می کنند. این کار جذابیت خاصی به کار می دهد. این پوشش با پاره کردن کار چاپی قابل تشخیص است.

صحافی:

در واقع به مجموعه روشهای جمع کردن دسته ای از اوراق گفته می شود. شیوه های گوناگونی برای این کار وجود دارد که می توان به صحافی مفتول، چسب گرم، چسب سرد، فنر، ته بند و .. اشاره کرد.

بسته بندی و تحویل:

بسته بندی و تحویل: در این مرحله نیز با اصطلاحات و عبارات مختلفی روبرو خواهید شد. برای دریافت توضیحات هر یک به مراجع زیر رجوع نمایید.

۱- کتاب آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند.

۲- کتاب طراحان گرافیک، کانون های تبلیغاتی و…

٣- فصلنامه «گرافیک و چاپ» از شماره ۱ تاک

 

برای سفارشات و محاسبه چاپ با دفتر چاپخانه بهار تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange