مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

فرایند طراحی تا چاب شامل سه قسمت اصلی است تا زمانی که کار به کارفرما یا مشتری داده شود. مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

چاپ

در چاپ افست فرآیندی که قبل از چاپ انجام می گردد لیتوگرافی می باشد. در این قسمت فایل هایی که توسط طراح آماده شده است برروی صفحات فلزی به نام زینک منتقل می گردد. زینک ها برای چهار رنگ اصلی آبی، زرد، ارغوانی و مشکی تهیه می گردد. البته در برخی موارد ممکن است کارها به جز چهار رنگ اصلی رنگ دیگری داشته باشد که برای آن رنگ نیز زینک جداگانه ای تهیه می گردد و در نهایت زینک ها را برای استفاده در ماشین چاپ به چاپخانه ارسال می کنیم.

راهنمای طراحی تراکت

توصیه می‌کنیم برای این که فایل طراحی شما در چاپ، دچار افت کیفیت نشود، حتما نکات و رویه‌های طراحی زیر را مرور نموده و آن‌ها را در طراحی خود بکار بگیرید.

ابتدا محصول مورد نظر خود را در ابعاد دلخواه انتخاب نمایید. پس از آن جهت اطمینان از وجود نکات و استانداردهای چاپی، قالب مخصوص آن محصول را که در همان صفحه برایتان قرار داده شده است دانلود کنید. در نهایت نیز به هنگام طراحی نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

طراحی تا چاپ

ا- پیش از چاپ Prepross شامل کلیه مراحل تا قبل از چاپ که شامل طراحی و لیتوگرافی می شود.

۲- چاپ Pross این مرحله، از زمان تحویل زینک به چاپخانه شروع می شود و بعد از چاپ شدن به مرحله بعدی وارد می شویم،
۳- پس از چاپ Post pross این مرحله پس از انجام کار چاپ شروع می گردد و شامل پوشش های مختلف، صحافی و … تا زمان تحویل به مشتری است. قدم اول در انجام یک بروژه چاپی، طراحی گرافیک آن است، در این مرحله کار را روی نرم افزارهای مختلف که بسته به نوع کار، متفاوت است انجام می دهیم.

پیش از چاپ:

شروع فرآیند چاپ در دیجیتال نیز با استفاده از طراحی و ترکیب تصاویر و متن انجام می گردد. این امر توسط کامپیوتر با کمک نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ، کورل دراو و … آغاز می گردد.

مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

 

پس از چاپ

در این قسمت فرآیندهایی مانند روکش، برش، تا کردن، صحافی و چسب انجام می گیرد که با توجه به نیاز کار متفاوت می باشد.

از روی تصاویر:

در Photoshop یا CorelPhoto
* کار روی بوستر، بروشور و آرم و … در نرم افزارهای برداری همچون CorelDRAW , FreeHand

صفحه آرایی کتاب:

در نرم افزارهای QuarkXPress ,InDesign ,PageMaker سپس فایل را به شیوه مناسب بر روی CD یا … به لیتوگرافی انتقال میدهیم. در روش های فعلی فایل شما در کامپیوترهای موجود در لیتوگرافی به وسیله همان نرم افزار که شما در ان کار کرده اید و با همان فرمتی که فایل ارسال شده باز می گردد

از فایل شما با پرینتری به نام Imagesetter یا در حالتی دیگر PlateSetter پرینت گرفته می شود. در حالت اول کار شما به جای چاپ روی کاغذ روی ورقه های طلق مانند پرینت خواهد شد که به آن فیلم می گوییم. تفاوت دیگر نسبت به پرینت روی کاغذ این است که فیلم به شکل تفکیک شده گرفته می شود.

چاپ دیجیتال

پیش از چاپ: شروع فرآیند چاپ در دیجیتال نیز با استفاده از طراحی و ترکیب تصاویر و متن انجام می گردد. این امر توسط کامپیوتر با کمک نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ، کورل دراو و … آغاز می گردد.

چاپخانه تهران

برای سفارش و دریافت هزینه طراحی و چاپ با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

شماره تماس طراحی و چاپ: ۰۲۱۳۳۹۹۴۴۵۳ – ۰۲۱۸۶۱۲۷۲۵۰

مراحل مختلف چاپ

مراحل مختلف چاپ

چاپ افست

پیش از چاپ: چاپ افست یکی از پر کاربرد ترین روشهای چاپ می باشد. در این مرحله اتفاقات زیر برای سفارشها رخ می دهد.

طراحی: با در نظر گرفتن نوع کار، نوع چاپ و رنگ هایی که می خواهیم بر روی سفارش اعمال نماییم می بایست مرحله طراحی توسط کارشناس مربوطه انجام گیرد.

مواد مصرفی: با توجه به نوع سفارش مواد مصرفی انتخاب می شود. به عنوان مثال کاتالوگ، پاکت، سربرگ، کارت و … هر کدام مواد مصرفی خود را دارد.

قالب سازی: برخی از کارها نیاز به برش و یا تا شدن به شکل خاص دارند که می بایست برای این کارها قالب اختصاصی تهیه نمود. طرح این قالب توسط طراح انجام می شود.

چاپ تراکت

فرایند چاپ

لیتوگرافی:

در این مرحله از چاپ فایل‌های آماده چاپ که از مرکز طراحی دریافت شده است را برای خروجی (۲) و پرینت به مرکز لیتوگرافی ارائه می‌کنید. لیتوگرافی را می‌توان حلقه اتصال محصول طراحی (فایل) و چاپ فیزیکی (بر روی کاغذ) به شمار آورد. بدین شکل که در لیتوگرافی فایل‌های آماده چاپ را به صورت رنگ به رنگ بر روی صفحات فلزی مخصوصی با نام زینک (پلیت)، پرینت می‌کنند. بدین ترتیب چاپخانه برای انجام پروسه چاپ از این صفحات برای چاپ هر رنگ استفاده می‌کنند.

حتما می‌دانید که به طور عمده امور چاپ با چهار رنگ اصلی آبی فیروزه‌ای، قرمز ارغوانی، زرد و مشکی انجام می‌شود و با ترکیب این رنگ‌ها اکثر رنگ‌هایی که در پروژه‌های چاپی می‌بینید به دست می‌آید. سایر رنگ‌های خاص یا به طور مجزا وجود دارند (مثل طلایی) یا به صورت ترکیب شده خریداری می‌شوند. به هر کدام از این رنگ‌ها که اشاره شد یک «کانال» گفته می‌شود.

به تعداد کانال‌های رنگی مورد استفاده در هر پروژه، لیتوگرافی موظف است صفحات زینک را آماده و به چاپخانه ارسال کند. این صفحات به وسیله فایلی که در بخش اول از واحد طراحی دریافت کرده اید به دست می‌آید. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که این فایل‌ها درست و با رعایت استانداردهای لازم ذخیره و ارسال شده باشند.

بهار پرینت

برای دریافت اطلاعات بیشتر و برای ثبت سفارشات با ماتماس بگیرید.

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange