ابزار چاپ کارت

پخش تراکت در تهران

ابزار چاپ کارت

استفاده از چاپ کارت

چاپ‌کارت ابزاری است که تماماً توسط گروه پژوهشی افراوی ابداع شده است این ابزار مسابقه ای حتی در کشورهای دیگر ندارد یا حداقل ما سراغ نداریم.ابزار چاپ کارت

چاپ کارت برای محاسبه هزینه های چاپی طراحی شده است و کاربرد آن بیشتر در مواقعی است که خارج از دفتر کار هستید و امکان محاسبه دستی یا محاسبه به کمک نرم افزار را ندارید. هرچند که ممکن است در دفتر کار خود نیز آن را به کار گیرید. چاپ کارت در واقع به شما یادآوری می کند که برای محاسبه هزینه سفارشات چاپی خود با چه پارامترهایی سروکار دارید هزینه هر کدام را در اختیار شما می گذارد و روابط و فرمول های لازم را جهت جمع و ضرب کردن را به شما ارائه می کند تا قیمت تمام شده را به دست آورید.

چاپ کارت برای محاسبه هزینه های چاپی طراحی شده است و کاربرد آن بیشتر در مواقعی است که خارج از دفتر کار هستید و امکان محاسبه دستی یا محاسبه به کمک نرم افزار را ندارید هرچند که ممکن است در دفتر کار خود نیز آن را به کار گیرید. چاپ کارت در واقع به شما یادآوری می کند که برای محاسبه هزینه سفارشات چاپی خود با چه پارامترهایی سروکار دارید هزینه هر کدام را در اختیار شما می گذارد و روابط و فرمول های لازم را جهت جمع و ضرب کردن را به شما ارائه می کند تا قیمت تمام شده را به دست آورید.

کاربرد ها:

چاپ کارت برای محاسبه سریع و تقریبی هزینه های چاپ طراحی و ساختهشده است چاپ کارت را میتوانید به همراه خود داشته باشید و در مواقع لزوم هزینه های چاپی خود را حدودا محاسبه نمایید .این ابزار برای محاسبه انواع محصولات چاپی همچون کارت ویزیت بروششور،فولدر، کتاب و…قابل استفاده است.

اطلاعات مهم:

اندازه سند:همان اندازه کاغذ است با توجه به این که اندازه کاغذ یک سانتیمتر از عرض آن سند بیشتر است.

تعداد دور:هر۱۰۰۰عدد تیتراژ زینک یک دور ماشین چاپ محسوب میشود.

تیتراژ زینک:تعداد دوری است که زینک در ماشین چاپ میگردد و با هر گردش یک فرم را چاپ میکند.

اندازه های چاپ:۴اندازه داریم:۱-اندازه خودکار ۲-اندازه چیدمان شده کار ۳-اندازه با علائم و رجیستر ها ۴-اندازه کاغذ

ورنی چاپ:

تیتراژ محصول:هزینه کل=هزنه یک عدد از محصول

نظارت بر چاپ:بسته به رتبه و حرفه ای بودن ناظر و سادگی یا سختی کار از ۲%تا۶۰%متغیر است.

اجزای تشکیل دهنده چاپ کارت

چاپ کارت از سه عدد کارت با چاپ دو رو و یک کشو کارتی تشکیل شده است، با قرار دادن هر کارت در کشو،اعداد و ارقامی در کادر خالی در هر دو طرف کشو ظاهر میگردد که نشان دهنده هزینه های مربوط به موارد خواص میشود. برای مثال پوشش UVمات یا براق،طلاکوبو…در طرف دیگر نیز هزینه های ۱۴کاغذ یا مدیای چاپ عرضه شده است که در سه قیمت پایین، متوسته و بالا ارائه شده، کافی است یک مورد را با پرسش از فروشندگان کاغذ مطلع شده و متوجه شوید که کدا م رده قیمت کاغذ را برای محاسبه لحاظ کنید.

در دو طرف کارت کشویی نیز اطلاعات کاربردی و توضیحاتی آمده است که برای محاسبه قیمت تمام شده راهنمای خوبی است.

طریق استفاده:

۱-کار خود را در صند چیدمان کنید ۲-کارتی که اندازه صند شما را در کادر دارد در کشو قرار دهید به گونه ای که روبه روی اندازه سند قرار گیرد.

۳-از کادر خاکستری فهرست عملیات چاپ را در نظر داشته باشد و توجه کنید که بر روی سفارش چاپی شما چه کار هایی بایستی انجام شود.مواردی که با*مشخص شده در همه سفارشات چاپی وجود دارد، وجود بقه موارد بسته به کار شما خواهد داشت.

۴-تبق فرمول ارائه شده در جلوی هر کادر عملیات محاسبه را انجام دهید.دقت کنید که هزینه کاغذ را با برگرداندن کارت چاپ خواهید یافت.

۵-حاصل هر مورد را نوشته و در آخر جمع نمایید.

چگونه میتوان از چاپ کارت همیشه استفاد کرد؟

داستان استفاده همیشگی از چاپ کارت درست شبیه به جداول قیمت تمام شده است کافی است کافی است ضریب اختلاف قیمت را که بستگی به شهر و استان شما، هزینه های متفاوت کارگاه های مختلف و زمان استفاده از چاپ کارت دارد، به دست آورده و در موارد بعدی به دست آمده را در ضر یب فوق ضرب نمایید و بدین شکل همیشه از چاپ کرت با خیال راحت استفاده کنید.

جدول چاپ

ابزار چاپ کارت

این جدول تماما کار گروه پژوهشی عفراوی است تا به مخاطبین خود در  محاسبه هزینه های چاپ کمک کند. توجه کنید که اصل قضیه رفرمت و ساختار کلی جدول است و نه قیمت های درج شده در آن، چرا که قیمت ها به مرور زمان دچار تغییر میشود و این تغییر قیمت به خصوص در مورد کاغذ با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. بنابر این با تهیه جدول مشابه اما خام میتوانید قیمت های خود را در آن درج نمایید و در صورت لزوم، هزینه سفارشات چاپی را به سرعت محاسبه نمایید.

این جدول را میتوانید روی وایت برد ترسیم نمایید یا این که به اندازه ای بزرگ که بتوانید در آن به راحتی بنویسید پلات گرفته لمینیت براق کنید و در گوشه ای از دفتر کار خود بچسبانید.

اساس کار جدول شبیه ((چاپ کارت))است بدین ترتیب که ابعاد صند خود را در ستون اول یافته و سپس هزینه های همان ردیف را بر اساس نوع سفارش خود یافته وتبغ فرمول های ارائه شده ضرب و جمع میکنید تا نتیجه نهایی حاصل شود.

طریق استفاده:

۱-نخستین کاری که بایستی انجام دهید تعیین اندازه سند چاپی است.این کار را بر اساس اطلاعات داده شده در کتاب انجام دهید. سپس از ستون اول سمت راست جدول اندازه سند مورد نظر را پیدا کنید.

۲-فهرستی از عملیات لازم به انجام بر روی سفارش چاپی خود تهیه نمایید ودر جلوی هر کدام هزینه مربوته را از ستون های مختلف یافته و عدد آن را یادداشت نمایید.

۳-اکنون عدد مربوطه رادر تیتراژ زینک ضرب نمایید تا هزینه مربوط به عملیات بخصوص در تیتراژ زینک شما به دست آید.

۴-اعداد به دست آمده را جمع کنید تا هزینه  هدود سفارش خود را به دست آورده باشید.

مثال:

ابعاد ستد برای یک سفارش۳۵*۲۵است فرض کنید ۲عدد تراکت چیده شده و این سفارش تبغ جدول، عملیات زیر را نیاز دارد.

به همین ترتیب موارد دیگر را هم میشود محاسبه کرد.

بنابر این هر عدد تراکت دو رنگ۶۹=۶۹۰۰۰/۱۰۰۰

۳۴/۵=۶۹/۲

تذکر:

این نکته بار ها گفته شدهکه قالب کلی جدول و عملکرد آن مهم است. شما میتوانید جدول شبیه به نمونه ارائه شده تهیه و اعداد و ارقام خود را در آن یادداشت نمایید.

نرم افزار ترام

همان طور که قبلا گفته شد برای محاسبه هزینه سفارشات چاپی به طور کلی دو کار بایستی انجام داد.

الف)سبط هزینه های هر کاراگاه.

ب)سبط مشخصات سفارشات چاپی.

هزینه های پیش فرض هر کاراگاه در نرم افزارترام تعریف شده است و کاربران میتوانند از نرخ خای جدید در نسخه ۲نرم افزار ترام محیا شده است. در هر صورت نرخ خای وارد شده در یک فایل ذخیره میگردد و هر لحظه امکان تتصحیح آن یا استفاده از نرخ خای پیش فرض وجود دارد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange