پس از چاپ

انواع رایج صنعت چاپ

انواع رایج صنعت چاپ

پس از چاپ

پوشش UV مات و براق

هزینه های پوشش UV بر اساس ابعاد سند چاقی محاسبه می‌گردد. حداقل تیتراژ ۱۰۰۰ و قیمت ارائه شده بر حسب هر عدد فرم چاپی می‌باشد.پس از چاپ

سلفون مات و براق

هزینه سلفون مات و براق بر اساس ابعاد سند چاپی محاسبه می گردد حداقل تیتراژ ۱۰۰۰ و قیمت را ارائه شده بر حسب هر عدد فرم چاپی می باشد

لتر پرس

هزینه های لتر پرس هم مثل چاپ افست بر اساس دور ماشین محاسبه میشود و حداقل تعداد دور محاسبه شده ۵دور یا ۵۰۰۰ورق میباشد.

 جعبه چسبانی

مبنای محاسبه جعبه اندازه و تیتراژ کار است

برش

هزینه‌های برش به تیتراژ تعداد برش و جنس کاغذ یا مقوا بستگی دارد. البته بعید می‌دانم جایی مبنایی برای آن در نظر گرفته باشند. معمولاً قیمت برش راحتی و تخمینی می‌گویند.

پس از چاپ

صحافی

از آنجا که صحافی تنوع و انواع مختلف دارد داستان کمی پیچیده تر است اما به طور کلی می توان گفت هزینه‌ها بر اساس نوع صحافی مفتول فنر چسب گرم سرد و جلدسازی تعداد فرم چاپی تیتراژ و قطع کتاب متغیر است کار برخی صحافی صحافان تک جلد سازی است بنابراین قیمت‌هایی که آنها از مشتری می‌گیرند با قیمت معمول صحافی متفاوت است.

ساخت کلیشه فلزی و ژلاتینی

مبنای کلیشه سازی،متر مربع مساحت کار و ضخامت کلیشه است(ضخامت۳میلیمتر و۵میلی متر که برای طلاکوب یا موارد دیگر استفاده میشود).

ساخت قالب

هزینه‌های غالب بر حسب متراژ طریق مصرفی و دشواری ساخت تعیین می‌شود پول در جعبه های ساده و پاکت قالب های ساده ای دارند و قالب های سخت دارای جزئیات بیشتر و ظریفتر هستند.

پاکت سازی

هزینه‌های ساخت پاکت به ابعاد کار ساخت قالب اختصاصی داشتن چسب در پاکت و تا اندازه‌ای تیتراژ بستگی دارد

نظارت بر چاپ

به نظر من برای درصد های نظارت بر چاپ میبایست کل هزینه کار چاپی، میزان تبحر ناظر، سادگی یا سختی کار را به حساب آورد که البته در کتاب ((راهنمای ناظران چاپ))توضیحات کامل آن آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange