محاسبه چاپ

محاسبه چاپ هم گاهی شبیه به آشپزی می شود

موارد مورد نیاز

محاسبه چاپ هم گاهی شبیه به آشپزی می شود، یعنی مواد و لوازمی نیاز دارد. برای شروع محاسبه هزینه کارهای چاپی با نظم و ترتیب و به شکل کلاسیک موارد زیر را در نظر داشته باشید. تهیه زونکن یا کلاسور

تهیه زونکن و کلاسور

می خواهیم به کارمان نظم دهیم و بایگانی خوبی از محاسبات داشته باشیم. قبل از هر چیز یک زونکن به همراه کارت هایی که صفحات مختلف را از هم جدا کند، تهیه نمایید.

تهیه زونکن و کلاسور

در بخشها و صفحات مختلف موارد زیر را قرار دهید ۱- فهرست مندرجات ۲- فهرست کلیه کارهای طراحی تا چاپ ٣. جدول های هزینه خدمات گرافیک و چاپ ۴- فرمهای مختلف ۵- فهرست مشتریان

تهیه زونکن و کلاسور

۶- فهرست خدمات جدید بازار ۷- فرمهای پر شده ۸- جدول های قیمت تمام شده ۹- بروشور کارگاههای مختلف.

١. فهرست مندرجات

تصور کنید که می خواهید کتابی تهیه نمایید که حاوی فهرست عناوین یا مندرجات می باشد. فهرست زونکن شما شبیه به عناوین کتاب خواهد بود همراه با ریز مندجات. برای مثال به فهرست زیر دقت نمایید. فهرست کلیه کارهای طراحی تا چاپ

فهرست کلیه کارهای طراحی تا چاپ

طراحی گرافیک صفحه آرایی اجرای گرافیکی

تهیه جدول های هزینه خدمات گرافیک و چاپ

طراحی گرافیک لیتوگرافی کاغذ و مقوا چاپ افست

تهیه فرم های مختلف

فرم قرارداد فرم آتلیه فرم سفارش چاپ فرم خرید کاغذ

فهرست مشتریان

شرکت ۱ شرکت ۲

فهرست خدمات جدید بازار

فرمهای پر شده

سربرگ و | کتاب وزیری –

جدول های قیمت تمام شده

کارت ویزیت بروشور کتاب

بروشور کارگاههای مختلف

لیتوگرافی

محاسبه چاپ هم گاهی شبیه به آشپزی می شود

 

۲) فهرست کلیه مراحلی که از طراحی تا چاپ اتفاق می افتد.

بدین منظور فهرستی از مراحل طراحی تا چاپ که ممکن است نیاز شود، تهیه می کنیم. بسیاری از امور چاپی پیچیدگی خاصی ندارند بنابراین محاسبه این کارها ساده تر است اما برخی از کارها شامل مراحل متنوع و پیچیده ای هستند که آگاهی و دانش بیشتری را می طلبند. در زیر یک فهرست بلند بالا می بینید که می بایست هر از چند گاهی نیز به روز شود. اگر در حال حاضر هزینه اسکن تصویر وجود دارد در سال ها پیش چنین خدماتی وجود نداشت. اما آن زمان موارد دیگری بود که ممکن است امروزه وجود نداشته باشد. بنابراین بهتر است گاهی این فهرست مرور گردد. هر چند که ممکن است به روز شدن آن هفتگی، ماهیانه یا سالیانه باشد. بنابراین به شکل زیر و با این تقسیم بندی فهرست را بنویسید:

۳) تهیه جدول های خدمات گرافیک و چاپ

جدول هایی شبیه به آن چه که در آخر کتاب «آنچه طراحان گرافیک و ناظران چاپ می دانند» آمده است، تهیه نمایید و آنها را در یک زونکن به شکل طبقه بندی شده همراه با فهرست خدمات نگه دارید. هزینه برخی از خدمات نیاز به تغییرات سریع ندارد و شاید در طی یک سال نیز تغییری در فهرست بهای آن ایجاد نشود اما برخی مانند قیمت کاغذ نیاز به تغییرات سریع تر و حتی روزانه دارند. در هر حال، پس از تهیه جدول، بهای خدمات ارائه شده را درون آنها یادداشت کنید و در ادامه فهرستی از چند کارگاه انجام دهنده تهیه نمایید تا به سرعت بتوانید با آنها تماس بگیرید. اگر می توانید شرحی بر خدمات ارائه شده توسط آن کارگاه بنویسید مثلا این که چه ماشین آلاتی دارند یا کار آنها در چه کیفیتی است و هزینه ای که می گیرند شامل تخفیف می شود یا نه.

۴) تهیه فرم های مختلف خدمات:

بهتر است برای انجام هر گونه خدماتی فرم مربوطه را در اختیار داشته باشید، بنابراین اطلاعات لازم را در فرم نوشته و آن را بایگانی خواهید کرد.

۵) فهرست مشتریان

فهرستی از مشتریان خود درست کنید. بهتر است این فهرست را در نرم افزار Excel انجام دهید که هم آن را در کامپیوتر داشته باشید و هم برینت کنید). فرم مشتریان می تواند دارای مشخصات زیر باشد؛

۶) فهرست خدمات جدید بازار

در این مورد نیز فرمی تهیه نمایید تا هنگام آگاهی از خدمات جدید بازار، اطلاعات مربوط به کارگاه انجام دهنده را درون آن یادداشت نمایید. انجام این کار در بسیاری از موارد موجب به کارگیری جلوه های ویژه و ارائه بهتر کار ش ما خواهد بود. برای مثال در یک مقطع زمانی، مقوای متالایز وارد بازار ایران شد و به دنبال آن بعضی از طراحان گرافیک در کارهای خود از آن استفاده کردند. اگر اطلاعات شما در این مورد به روز باشد از رقیبان خود در ارائه کارهای خلاقانه بیشی خواهید گرفت.

فهرست خدمات جدید بازار

همچنین اگر کار با نرم افزار Ms Excel را می دانید، چنین فرمی را در محیط اکسل نیز بسازید و در آنجا نیز از آن استفاده نمایید. تفاوت در این است که با افزایش اطلاعات فرم دسترسی به درخواست شما در محیط اکسل با امکان جستجو آسان می گردد. همچنین می توانید فایل اکسل را به ترتیب های مختلف برینت گرفته و در کلاسور نگه دارید.

۷) فرم های پرشده

در بخشی از کلاسور خود فرم های پرشده را قرار دهید که شامل فرم قرارداد، فرم سفارش چاپ و … می شود. با انجام این کار بایگانی خوبی از کلیه کارها و سفارشات چایی خود خواهید داشت.| از اطلاعات فرم سفارشات چابی می توانید جهت تکمیل جدول قیمت تمام شده استفاده نمایید.

۸) جدول قیمت تمام شده

نمونه هایی از این جدول ها در بخشی از این کتاب آمده است، شما نیز شبیه به نمونه های ارائه شده تهیه نمایید و اطلاعات آن را از فرمهای پرشده که به مرور زمان به شما سفارش داده می شود تکمیل نمایید. بسیاری از سفارشات شبیه به هم هستند و گاهی در فاصله کوتاهی درخواست های مشابهی به شما رجوع می شود. تهیه این جدول ها کمک بسیار خوبی برای ارائه سریع قیمت و صرفه جویی در وقت و زمان شماست.

۹) بروشور کارگاه های مختلف

اطلاعات ارائه شده در بروشور کارگاه های مختلف فرآیند چاپ، گاهی بسیار مهم و به دردبخور هستند، با نظر خودتان آنچه را که مفید و لازم می دانید باز هم در طبقه بندی مناسب در بخش «بروشور کارگاه های مختلف» در کلاسور خود قرار دهید تا در هنگام ضرورت به آنها رجوع نمایید. اگر بروشوری به دست شما رسید که خدمات خاصی ارائه می کند بهتر است ضمن نگه داشتن آن، اطلاعات کلیدی آن را در «فهرست خدمات جدید بازار» ثبت نمایید تا دسترسی به این خدمات برای شما ساده تر گردد.

 

محاسبه چاپ هم گاهی شبیه به آشپزی می شود

 

محاسبه هزینه چاپ

برای سفارشات و محاسبه چاپ با دفتر چاپخانه بهار تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange