چاپ افست چاپ در تیتراژ بالا در تهران

چاپ افست چاپ تیتراژ بالا

چاپ افست چاپ در تیتراژ بالا

 

 

چاپ افست چاپ در تیتراژبالا در تهران توسط چاپخانه بهار چاپ افست که چاپ در تیتراژ بالا هم معروف است و مشتریان زیادی دارد چاپ تراکت هم در تیتراژ بالا انجام میشود و همینتور چاپ کارت ویزیت  بانابر این بهترین چاپ برای تراکت چاپ افست است برای این چاپ افست را برای چاپ تبلیغاتی تراکت پیشنهاد می کنیم که مزایای این چاپ برای چاپ تراکت در تیتراژ بالا زیاد است.

چاپخانه بهار با دارا بودن سایقه بالا در امر چاپ به شما مشاوره رایگان می دهد که چه نوع کاغذی برای تبلیغات تراکت انتخاب کنید و یا چه نوع کاغذی برای کارت ویزیت مناسب است گاهی ممکن است که شما یک طرح بسیار زیبا داشته باشید ولی این طرح نکات چاپ و رنگ بندی های چاپ و قالب بندی چاپ در آن رعایت نشده باشد که بعد از چاپ به مشکل بر بخورید زیرا رنگها بعد از چاپ ان گونه نیست که بر روی مانیتور کامپیوتر می بینید.

برای همین چاپخانه بهار با دیدن طرح به شما مشاوره می دهد که بعد از چاپ یک تراکت و یا کارت ویزیت زیبا و جذاب داشته باشید که بتوانید به وسیله آنها یک تبلیغات عالی و موفق داشته باشید.

برای این که بدانید چاپ افست چیست و چگون عمل می کند باید شناخت کلی از این روش چاپ داشته باشید که ما در اینجا سعی کرده ایم این روش چاپ را به شما در حد امکان معرفی کنیم و امتیازات آن را بیان کنیم.

چاپ افست چاپ در تیتراژ بالا در تهران

چاپ افست

امروزه  نوعي چاپ كه در حال حاضر به شکل وسیعی به منظور چاپ مجله، بروشور، کاتالوگ، پوستر، کتاب و … موررد استفاده قرار می‎گیرد، چاپ افست نام دارد. این چاپ عموما بر روی کاغذ، فلز و یا نایلون انجام می‎شود و تعداد تیراژ آن بیشتر از 1000 عدد می‎باشد.

کیفیت چاپ عالی و مورد پسند بسیاری از مشتریان است. دستگاه هایی که برای چاپ افست مورد استفاده قرار می‎گیرند، چاپ هایی با سایزهای 5 * 35 سانتيمتر تا 100*70 و یا سايز 140 *100 را منتشر می‎نمایند.
رنگ هایی که در چاپ افست استفاده می‎شود عموما CMYK می‎باشد که رنگ ها را به شکل متمایزی بر روی سطح مورد نظر چاپ می‎کند، سپس عمل ترکیب رنگ صورت می‎گیرد.

در برخی دستگاه های چاپ افست، یک ستون رنگ وجود دارد که در هر بار مكش كاغذ مي توانند تنها يك رنگ را روي كاغذ چاپ نمایند. در برخي دیگر از دستگاه‎ها نیز دو رنگ یا چهار رنگ وجود دارد كه چاپ هر چهار رنگ را با يك بار مكش كاغذ انجام مي دهند.
دستگاه هاي چاپ افست که قابلیت چاپ با 5 رن

گ دارند می‎توانند علاوه بر چاپ هم زمان CMYK، چاپ رنگ پنجم برای مثال نقره اي يا طلايي يا رنگ هاي ساختگي و يا چاپ ورني را نیز انجام دهند.

چاپ در تیتراژ بالا

چاپ افست نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی‌گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌است. در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینک منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. زینک را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ طرح آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی گردد. کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد. از بزرگترین تولیدکنندگان ماشینهای چاپ افست درجهان کمپانی هایدلبرگ آلمان است.

باید این را بیان کنیم که در چاپ افست علم شیمی نقش مهمی  دارد، چاپ افست تقابل بین آب و مرکب است که بر روی سطح پلیت که صفحه ای از جنس آلومینیوم می‌باشد صورت می‌پذیرد که اصطلاحاً در چاپ افست به این صفحه زینک گفته می‌شود سطح رویی این صفحه توسط روش‌های الکتروشیمیایی اکسید شده‌است و تبدیل به اکسید آلومینیوم گردیده‌است تا سختی و مقاومت شیمیایی آن بالا رود. سطح رویی زینک را با مواد پلیمری حاوی مواد حساس به نور نمک‌های دیازونیوم پوشش می‌دهند. زینک توسط نور ماورای بنفش یا لیزر نوردهی می‌شود تا تصویر بر روی آن ایجاد گردد سپس توسط یک محلول قلیایی شستشو می‌شود تا ماده پلیمری در نقاط نور خورده از روی سطح زینک برداشته شود بدین طریق دو ناحیه بر روی سطح زینک ایجاد می‌شود (نواحی آب دوست و نواحی چربی دوست)، نواحی تصویری روی سطح زینک که از ماده پلیمری تشکیل شده‌است چربی دوست و جاذب مرکب و نواحی دیگر آب دوست و جاذب رطوبت می‌باشد. برای آنکه در نواحی غیر تصویری سطح زینک، لایه نازکی از آب وجود داشته باشد تا از نفوذ مرکب به آن جلوگیری شود باید کشش سطحی آب ورودی به سطح زینک را کاهش داد که معمولاً با اضافه کردن موادی مانند ایزو پروپیل الکل این کار صورت می‌گیرد. همچنین آب موجود در ماشین چاپ که قسمتهای غیر تصویری را پوشش می‌دهد که اصطلاحاً محلول مرطوب‌کننده نامیده می‌شود باید دارای خاصیت اسیدی باشد و PH آن در محدوده۴/۸–۵/۲ باشد که با استفاده از یک محلول بافری به نام داروی آب و اضافه کردن به محلول مرطوب‌کننده صورت می‌پذیرد.

سایز چاپ در افست : هر کدام از دستگاهای چاپ افست دارای سایزهای مختلف چاپ می‌باشد که این سایزهای عبارتند از: ۲۵در۳۵، ۳۵در۵۰، ۵۰در۷۰، ۱۰۰ در ۱۴۰. که هر کدام از این سایزها با دستگاه مربوط به خود چاپ می‌شود که اسم این دستگاهای افست عباراتند از (دستگاه نیم ورقی، یک ورقی، دو ورقی و چهار ورقی) در چاپ افست هر رنگ یک ستون جداگانه دارد که تشکیل شده از سیلندر بستن زینک و غلتک. در چاپ افست چهار رنگ یک کار چهار رنگ فقط یک بار از زیر دستگاه رد می‌شود که این باعث کیفیت بالای کارهای چاپی در افست چهار رنگ نسبت به دورنگ می‌باشد.

در اینجا چند نمونه از مزیت های چاپ افست را بیان می کنیم: مزایای چاپ افست می‌توان به سرعت کار و دقت ماشین اشاره کرد که باعث می‌شود کارهای چاپی با سرعت و سفارش شما در تیراژهای بالا انجام شود. در این روش، آب و مرکب در تقابل با یکدیگر قرار می‌گیرند. دستگاه چاپ افست قابلیت چاپ متون و تصاویر را با بهتریت کیفیت دارد که این کار با انطباق سیلندر لاستیکی با بافت سطح چاپ انجام می‌شود و به دلیل عدم تماس مستقیم بین صفحه فلزی زینک و سطح چاپ، این دستگاه مدت عمر طولانی تری نسبت به سایر دستگاه‌های چاپ دارد.

در چاپ افست، با استفاده از زینک و مرکب‌های باکیفیت، می‌توان تعداد کارهای چاپی را تا مرز یک میلیون تیراژ نیز انجام داد که از نظر قیمت نسبت به چاپ دیجیتال با صرفه تر است..

می‌توان کتاب‌های ادبی نفیس، اوراق اداری‌، کتاب راهنما، کاتالوگ‌، تمبر، کارتن مقوایی‌ و پلیت‌های فلزی، انواع لیبل، مجله، انواع فرم،بروشور، روزنامه، پوستر، نقشه‌ و … مورد استفاده قرار بگیرد. سنسورهای که برای چاپ افست استفاده می‌شود دارای سیستم مرکب زنی هوشمند است که مقدار لازم مرکب برای هر کار را قبل از شروع چاپ تنظیم می‌کند. این امر موجب صرفه جویی در کاغذ می‌شود.

افست یکی مهمترین روش‌های چاپ در تبلیغات می‌باشد؛ که در آن، نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برگردانده و آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. دستگاهی که برای این نوع چاپ استفاده می‌شود سه استوانه دارد. در این روش چاپ ابتدا مطالب مورد نظر بر روی صفحه‌ای آلومینیمی به نام زینک منتقل می‌شوند و سپس این صفحه را با مواد شیمیایی طوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن، مرکب چاپ را به سمت خود جذب کنند و زینک را به دور نخستین استوانه بپیچد. طرح مورد نظر بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم، بر می‌گردد. کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم دریافت می‌کند.

تفاوت چاپ افست با چاپ دیجیتال

چند نمونه از تفاوت های چاپ افست با چاپ دیجیتالی و بیان برتریهای چاپ افست در تیتراژ بالا از چاپ دیجیتالی

۱-اولین برتری چاپ افست به چاپ دیجیتالی  نوع کاغذ مورد استفاده: در چاپ افست به طور کلی می‌توان از هر نوع کاغذی استفاده نمود هم از نظر نوع ، هم از نظر جنس و هم از نظر گرماژ ، اما در چاپ دیجیتال از هر نوع کاغذی نمی توان استفاده نمود که خود یک نوع محدودیت محسوب می شود.

به طور مثال در چاپ دیجیتال کاغذ تحریر از ۶۰ تا ۱۰۰ گرم می توان استفاده نمود و بستگی به نوع دستگاه، کاغذهای خاصی را نیز می توان استفاده کرد ( مثلا پرتغالی لفاف قرمز)‌ به عبارتی هر نوع (مارک ) کاغذ ۷۰ گرم قابل استفاده در چاپ دیجیتال نمی باشد.

۲-  دومین برتری چاپ افست به چاپ دیجیتالی هزینه : از نظر هزینه در تیراژ های کم چاپ دیجیتال بسیار با صرفه تر از چاپ افست بوده و در چاپ تکرنگ مشکی مرز بین چاپ افست و دیجیتال بین ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ نسخه می باشد به عبارتی بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نسخه هزینه های چاپ دیجیتال و افست با هم برابر می شوند کمتر از ۱۰۰۰ نسخه دیجیتال به صرفه و بیشتر از ۱۲۰۰ نسخه چاپ افست به صرفه می باشد.

این مرز بندی در چاپ ۴ رنگ به ۴۰۰تا ۵۰۰ نسخه کاهش می یابد به عبارتی در چاپ رنگی بیشتر از ۵۰۰ نسخه را باید افست چاپ نمود و کمتر از ۴۰۰ نسخه را به صورت دیجیتال

۳- دیگر برتری چاپ افست به چاپ دیجیتالی سرعت : گرچه سرعت فرآیند چاپ افست بالاتر از دیجیتال است . اما در تیراژ های کمتر از ۱۰۰ جلد به علت حذف فرآیندهای مربوط به لیتوگرافی ، خروجی و تنظیمات دستگاه ها، در کل زمان چاپ دیجیتال کمتر از چاپ افست خواهد بود که در تیراژ های بالای ۱۰۰۰ نسخه این روند عکس خواهد شد.

۴- کیفیت یکی دیگر از برتری های چاپ افست به چاپ دیجیتال در تیتراژ بالا است : به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکی در دیجیتال بهتر از افست می باشد مگر اینکه چاپ تکرنگ مشکی در چاپخانه های جدید الاحداث یا دارای دستگاه های جدید، چاپ گردد که در این حالت کیفیت چاپ افست بهتر از دیجیتال خواهد بود.

به طور کلی کیفیت چاپ تکرنگ مشکلی دیجیتال از کیفیت چاپ افست ۸۰ درصد چاپخانه های موجود در ایران بهتر است، اما در چاپ ۴ رنگ این روند برعکس می باشد.

بدین صورت که چاپ ۴ رنگ افست معمولا از چاپ ۴ رنگ دیجیتال دارای کیفیت بهتری است.

۵- دقت اخرین برتری که میتوان برای برتری چاپ افست به چاپ دیجیتال بیان کرد  : از نظر دقت چاپ تفاوتی بین دیجیتال و افست وجود ندارد به طوری که این فرآیند مربوط به اپراتور دستگاه وتنظیمات دستگاه در دو نوع چاپ می باشد و ارتباطی به نوع چاپ ندارد.

همان گونه که توجه کردید ما تمام سعی خود را کردیم که برتری های چاپ افست به چاپ دیجیتال در تیتراژ بالا بیان کنیم. اگر شما هم به دنبال تبلیغات تراکتی هستید و می خواهید تراکت چاپ کنید آنها در تیتراژ بالا ما به شما چاپ افست را پیشنهاد می کنیم و حتی اگر قصد دارید تراکت و یا کارت ویزیت چاپ کنید بهتر است که در تیتراژ بالا چاپ کنید زیرا هرچه قدر تیتراژ شما بالا برود برای شما در هزینه هاصرفه جوی می شود .

چاپ افست چاپ تیتراژ بالا

چاپ ارزان

چاپ حرفه ای

چاپ افست چاپ در تیتراژ بالا در تهران

برای دریافت اطلاعات از چگونگی چاپ و هزینه های چاپ با چاپخانه بهار تماس حاصل فرماید:

با ما تماس بگیرید:

مهندس تلخاب فراهانی: 09124506359

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما

Secured By miniOrange